Livssånger

Ni beskriver era liv med allting ifrån The Kooks till blandning utav Kent och Crystal castles. Mitt liv är för intensivt för att kanske kunna understryka med en endaste låt. Men det finns favoriter som sliter tag lite extra i hjärtat, som kan få mig att gråta i de lyckligaste stunder, eller att skratta offentligt mitt på en buss. Här är de som ligger mig varmast:


Den här låten har sått ett frö i mig och den växer för varje gång jag hör den. För allt olyckligt som blivit lyckligt. Jag får gåshud och tårar i ögonen nästan varje gång jag lyssnar på den.

 
Den här sprider värme i hela mig. Kanske för att den påminner om alla fantastiska vår/-sommarkvällar som man försökt bevara in i det sista. Ni vet, såna där kvällar man önskade att de aldrig tog slut.



Och de här, de är de absolut bästa. För alla gånger jag lyssnat på dom och tagit tag i mig själv, all inspiration till både kreativitet i form av ord och bilder, saknat den som jag aldrig fått komma tätt inpå, fått en tankeställare och bara förstått hur vackert det kan vara med musik. För det kan väl inte finnas bättre sånger än de här två? (Finner inte tillräckligt med ord för de här låtarna egentligen).


Inget speciellt egentligen. Bara min favoritsång för tillfället.

Sedan så finns det oändligt med band och låtskrivare som har haft, eller har, en obeskrivligt stor plats i mitt liv. Coldplay är kanske någonting utav det vackraste jag vet. Nästan lite som en religion och jag har varit fast för vartenda ord sedan jag hörde dem för första gången. Dock har jag alltid lyssnat på dem, så drar inga parareller med speciella känslor eller händelser. Det är bara en stor trygghet.

Kommentarer
Postat av: CaTTis

Åhh Kings of Leon, den låten är heeeelt underbar! =)

Postat av: jennifer,

fast hallelujah ska ju helst vara i jeff buckleys version. den är starkast i min mening. men cohens original är inte helt fel den heller

2009-06-23 @ 12:19:55
URL: http://hellobenjamin.blogg.se/
Postat av: Martina

Oh winnerbäck äger!:)

2009-06-23 @ 18:22:51
URL: http://mistermartina.blogg.se/
Postat av: Terese

Fin blogg :)

Följa varandra på bloglovin?

2009-06-23 @ 21:54:13
URL: http://fantasidif.blogg.se/
Postat av: stephanie

åh, skinny love är så fin!

2009-06-24 @ 00:32:56
URL: http://bananasandmilk.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Elegi är en av Lasses absolut bästa låtar.

jag får lite ont i magen varje gång jag hör den,

då den påminns om sömnlösa nätter och ångesthysteri.

men åh, så vacker.

2009-06-24 @ 02:00:41
URL: http://sisterdisco.blogg.se/

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback