2006-11-20

hittade en text jag skrivit för ett tag sen på datorn. värt att läsa maybe.

Ibland förstår jag inte hur folk orkar dra slutsatser och dömma folk efter ryckten och skitsnack. Hur ska man kunna förutsäga hur en person är genom att lyssna på massor med skit? Folk är så jävla falska nu förtiden. Men tydligen är det alla som snackar skit som är dom som talar mest sanning. Folk idiotstämplar sig själva med att tro på massa skit. Hur fan orkar man ens överhuvud taget bry sig om ryckten? Det finns bara en som har rätt (tydligen) och det är den som börjat sprida ett ryckte. Personen som det ifråga handlar om, har fan inte någonting att säga till om. Så som rycktet är, så har det också gått till. Det spelar ingen roll om den som själv vet vad det handlar om, har den riktiga sanningen. Den är ingen intresserad av att höra. Det värsta är nog egentligen inte själva skitsnacket, utan dom som tycker att det är kul att kränka ner dom som tar åt sig av det. Därför tycker jag mest att det är kul när folk snackar skit om mig. Vafan, dom sätter bara sig själva i skit. Mig stör det ingenting att alla går omkring och tror saker om mig. Så länge jag vet hur det faktiskt var, I don't give a fuck om vad alla andra tycker, säger och snackar.
I längden kommer alla bara såra fel personer. Och ärligt talat kommer jag bara skratta.

Sofia: Ema, du är den ärligaste människa jag någonsin träffat.

Kommentarer

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback