svar till anonym

alltså anonymer.. jag förstår mig inte på dessa personer. den ena säger att jag är för självgod bara för att jag bara skriver om posetiva saker och är alldeles för glad - alltid. så när jag skriver om en seriös sak en gång så är jag för seriös och är osäker i mig själv.
 
självklart förstår jag att cho seung-hui var psykiskt sjuk. men man har aldrig aldrig aldrig rätt att ta någons eller någras (i detta fall 32) liv, även om man är sjuk (och det var i princip det jag ville komma till). det finns obegränsad mäng hjälp till psykiskt sjuka, och är man så sjuk att man mejar ner ett trettiotal människor, borde någon uppmärksammat att det fanns något hos cho seung-hui som inte var riktigt rätt. hjälpen borde kommit för länge sedan med andra ord. som t.ex hans videofilmer innan, som han skickade till NBC, men dom väntade med att skicka filmen till FBI. där finns en anledning till, dom tvekade. och jag skrev även en hel del om orsaken till varför han mördade massor med människor, jag sa aldrig att han gjorde det utan anledning. och att jag sa att han dödade för att han hade svårt att passa in, är för att det är teorin i alla undersökningar just nu. eftersom han inte tyckte han kunde passa in bland rika osv. det var alltså inte från min hjärna.

och hur en anonym kan påstå att jag är osäker innerst inne kan jag inte ens förstå hur man kan påstå. jag vet ju inte om personen ifråga känner mig, men jag tar inte åt mig det minsta eftersom jag är en väldigt stark person och jag vet om det själv. jag har hjälpt många och jag har gått igenom en hel del under mitt liv. jag får höra ofta att jag är stark och en bra människa, och jag tvivlar aldrig på mina åsikter eller hur jag är som person. att jag är osäker bara för att jag uttrycker mina åsikter är inte sant någonstans. och hur osäker är man inte om man inte ens kan acceptera andras åsikter?

Kommentarer
Postat av: anonymous

sådär ja! en fullständig förlklaring från din sida. grejen är att du satte honom som 'number one' på de sämsta killarna-listan. han är psykiskt sjuk och ja: man har ingen rätt att döda människor. De som borde stå överst på listan är alla som inte brydde sig om hans problem. Varför ska sånt här upprepas gång på gång.

jag har alltid vetat att du gillar få lite kritik att argumentera emot. Du ÄR en stark person ema! fortsätt med din blogg btw.

2007-04-21 @ 12:49:01

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback