kärlek

jag har många vänner som aldrig varit kära, och jag har vänner som har varit kära men ansett att han/hon inte var den rätta, och jag har vänner som blivit sårade. och alla dessa kommer till mig, eftersom att jag är den som tydligen vet allting om kärlek eftersom att jag har haft ett seriöst och fungerande förhållande länge.

och visst gillar jag att de kommer till mig, det ger mig förtroende när jag kan hjälpa mina vänner och vara ett bra stöd. men jag vet att det inte bara är mina vänner som har gett upp hoppet om att kärleken inte finns. det är en av dagens stora frågor. mer än hälften i sverige är singlar, och vad beror det på? jo, att man itne tror på sig själv, och att man har ställt in sig på att kärlek är något man inte kommer uppleva.

men ta mig på orden, jag har också varit singel. jag sitter inte hemma och ger upp mitt liv bara för att jag inte har en pojk/flickvän som skämmer ut mig och varje dag berättar hur vacker och bra jag är osv. vafan, kan ingen här i världen känna sig hel utan en ring på fingret? kan ingen vara stark och gå ut i världen och visa sig?

tydligen inte. jag skulle vilja ändra på det, jag skulle vilja ge alla mer hopp och tro om att drömkärleken finns där ute. för det gör den, för alla. jag anser att man föds halv, och att det är bestämt redan från början vilken andra halva man ska passa ihop med. jag råkade bara hitta min tidigt, jag har haft tur. jag har det som så många andra vill ha. och ibland undrar jag varför det är just jag, men det är ju en helt annan fråga.

när folk är nere och deppiga så kommer det alltid upp "åh tänk om jag hade haft en kille/tjej nu, allt skulle vara så mycket bättre". är det sant verkligen? ditt problem skulle fortfarande finnas kvar, och din partner skulle antagligen inte vara lösningen till det hela. och tänk hur bra man skulle må, när man tog sig igenom någonting helt på egen hand, man skulle bli så mycket starkare.

så tjejer och killar, keep it up. erat liv är inte slut bara för att kärleken inte gått super. men leta inte efter kärleken, för när den rätte kommer så hittar kärleken dig.

©
Ema

Kommentarer
Postat av: Anonym

skämmer ut? bort menar du väl :)
eh, vissa tror ju också att de har hittat sitt livskärlek när de är 14.
man förändras ju, och kanske växer man ifrån sin tonårskärlek.
det finns olika människor för olika tider i ens liv..

2007-03-25 @ 12:45:47

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback