i'm going nuts

idag har det varit pissväder, pissväder = för mycket fritid. till en början gapar mitt huvud lika tomt som ett huvud tillhörande en sverigedemokrat. jag orkar inte tänka, jag orkar inte lyfta röven från sängen, jag orkar inte plugga, orkar inte göra någonting för jag är på semester - och så motsattsen. jag kan tänka på 395885 saker samtidigt, gå fram och tillbaka vid poolområdet så folk börjar undra. och självklart tänker jag på allt hemsk som händer i världen (för jag har såna perioder då jag vill rädda hela världen, och det är en sån period nu).

och då kom jag att tänka på någonting som måste vara det allra värsta. barnarbete. självklart kan jag inte undvika att få upp bilder på magra 7-åriga pojkar sittandes under ett skjul och sy kläder. och deras tankar. jag undrar hur de flinka små barnfingrarna som gjorde någons armébyxor tänkte. "nu ska vi göra byxor till de som bombar vårt land och gör att vi är så fattiga som vi är. det är ju klart att även de soldater som sköt sönder kraftverket igår behöver byxor, hur skulle det se ut annars? nu syr jag på och hoppas på att inte bli skjuten när jag går hem, men om jag blir skjuten hoppas jag han är snyggt klädd och förhoppningsvis iklädd byxor jag har sytt."

jag måste göra något!

Kommentarer

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback