Komplex

Satt och tänkte på det här med komplex. Det är väldigt ofta man både hör och säger själv att "åh tänk om jag fick se ut som henne" eller att man skulle kunna göra vad som helst för att få hennes ögon eller hennes läppar.

Jag ska inte påstå att jag är en sån som älskar mig själv till hundra procent och kan leva ut i mitt utseende och alltid känna mig trygg. För jag är en femtonåring som likt de flesta andra i min ålder har komplex. Som klagar på en del saker, som önskar att mina lår var lite smalare och att jag kunde växa
kanske 5 centimeter till.

Men varför är det så? Jag önskar bara att folk skulle kunna börja inse att man ser ut som man gör. Jag ser ut som Ema och kommer se ut som Ema resten av mitt liv. Det är meningen att jag ska se ut såhär och man blir älskad och omtyckt för precis den ögonfärgen man fått och trotts att midjemåttet inte är idealet.

Det är inte lätt att vara ung idag, men man väljer också sina egna tankar.

Kommentarer

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback