Om jag ändå kunde trolla


Det är en sak jag har funderat på. Ofta när jag möter nya människor i olika sammanhang kan jag känna mig väldigt illa bemött. Det känns ofta som att bara för att jag har rosett i håret och kjol betyder det att jag inte kan skrika högst eller prata på mest? Det är så fullt med fördommar ute i världen att jag önskade att jag hade ett stort glittrigt trollspö, som jag bara kunde svepa över hela Sverige och vips så skulle alla fördommar vara borta. Men så är det självklart inte.

Som när jag träffade en av Emils vänner för första gången. Vi pratade om allt mellan himmel och jord, och vi kom fram till att jag gillade ungefär samma musik som honom. När jag berättade att jag lyssnade på t.ex The Killers eller The Spill Canvas så såg han ut som ett frågetecken. Det gick tydligen inte alls för jag ser ju ut som en sån som lyssnar på gullig pop eller vad han menade - "mesmusik":

Varför är det så? Varför döms man utifrån det skal man har? Och varför är klädstil så förknippat med vad man lyssnar på? Om jag skulle klä mig efter min musiksmak så skulle jag nog se ut som motsattsen till vad jag gör idag.

Kommentarer
Postat av: e

Jag håller verkligen med dig!!



ps. the killers äger<3

Postat av: e

jaaa exakt! det är fan tragiskt...

2008-08-29 @ 18:20:12
URL: http://quodii.blogg.se/

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback