Besatthet

Hon känner inga drakar
Men tolv trappsteg upp, antagligen på 18 kvadratmeter
Nakna fotsulor mot hennes tak som hotar att ramla in (även om hon hoppas)
03.12 varje natt hör hon hans djupa andetag, hans strykande sömnlösa katt
Herregud låt honom vara, andas tyst om nätterna så att han inte vaknar
En prins bor det där
Fyrknäppt kavaj, taniga bleka armar som luktar matos
Uppvikta byxben, knotiga fingrar som säkert smakar salt
Trappuppgången och hjärtan som hoppar
Se mig snälla snälla snälla
Andas fort in medelhavet ifrån din nacke
Försöker räkna fräknarna på din näsa

03.12
Väntar i min ocean av fuktiga lakan, sängen placerad under din
För det handlar bara om att jag vill måla gubbar på dina tår
Älska i en för liten dusch, ligga under ett täcke och lukta på varandra
Mina arton kvadratmeter fyllda med fläckiga fotografier
På du
Du har aldrig ens sett mig aldrig ens tittat åt mitt håll

Varje natt, hoppas att taket ska ramla in, så plötsligt en prins i min säng


Kommentarer
Postat av: amanda

haha gotland <3 bästa!

Postat av: erica

extremt fint, du blir bara bättre och bättre vännen

2008-08-26 @ 16:02:06
URL: http://ericaskrika.blogg.se/

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback