Lovestory

image771
Jag behöver skriva lite om kärlek igen. Fast för eran skull den här gången.

Det finns de som säger att kärlek är skit, att det inte finns någonting som heter kärlek.
Jag önskar att jag kunde ändra eran point of view, för ni anar inte hur fel ni har.
Och jag tror inte att man kan upptäcka & uppleva riktig kärlek förns man kan se något annat än de dåliga.
Tyvär har vissa den här uppfattningen eftersom att ni bara sett den dåliga sidan än så länge.
Men precis som allting annat har kärleken två sidor. Och man måste försöka uppleva och se båda,
oavsett om det är på gott & ont.

Jag vet att hjärtat känns som en urvriden svamp när man ser två lyckliga, söta & nyförälskade människor
som ger varandra mjuka kyssar och skrattar åt allt & inget. Jag vet, jag gör verkligen det.
Men varför känner man i det här läget att kärleken är olycklig och skit? Du står och ser på kärleken själv.
Dom där pussandes filurerna skulle lika gärna kunna vara du & någon annan, eller hur?
Istället för att var glad över att det regnar så att dina tårar inte syns,
borde du le då du precis fått bevis på kärleken.

Kärlek är det bästa man kan ha, få och ge. Även om den är svårt att få.

Kommentarer
Postat av: Mark

Jag blir snarare glad över att se att andra har det bra tillsammans. Det ger mig glädje att de verkar trivas.
Men visst skulle det känns bra att själv få uppleva något liknande.

Postat av: Mark

Men du har kärlek i ditt liv(?) :) Det är något jag eftersträvar i min vardag.

2008-02-26 @ 19:49:02
URL: http://nucci.blogg.se

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback