in my dreams

jag har en ny dröm. eller två faktiskt. dom kom samtidigt också. snacka om två flugor i en smäll. okej, tillbaka till saken. innan jag fyllt 25 vill jag ha jobbat som reseledare i turkiet i 1 år. för det första verkar det som ett helmysigt land, för det andra så är det chill att ha ett jobb där man träffar nya människor typ hela tiden och ett plus på det skulle man få brännan med gigantiskt b.

& innan det skulle jag absolut inte banga på att vara au pair. helst till någon kändis, men man får ju inte vara allt för kräsen.

men egentligen kan man inte planera i förtid. vem fan vet, om några år kanske jag är i landet ingen vet om och odlar popcorn och dricker varm hemmagjord choklad från egen kakao hela dagarna. eller så är jag helt jävla stucked i det här igen-molnade landet som är så litet på kartan att det inte ens räknas som ett land om 20 år.

jag tror på det sistnämnda. tyvär

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har faktiskt jobbat i Turkiet, men inte som reseledare utan aktivitetsvärd/eintertainer. Och två grejer att tänka på innan är att för det första så hinner man inte alls sola och bada, och dessutom så är det säsong ungeför april till November. Och dem första och sista månaderna så är det sjukt tråkigt och väldigt segt. Och i mitten är det fruktansvärt stressigt.

När jag var där så insåg jag hur bra jag hade det som INTE var reseledare, dem har väldigt mycket pappersarbete och klagomål. Lönen är väl okej men inte överdrivet.

Sen är jag, eller håller på och bli aupair. Man kan absolut inte välja "jag ska ha en rik, känd familj" då måste man ha kontakter. Och aupair kan man vara en gång i Usa, (dvs man kan åka en gång, byta familj där nere osv, men man kan inte 3 år senare bli det igen) man ska också ha 200 timmar med barn.

Men både aupair och turkiet jobbet rekomenderar jag dig att satsa på. Jag märkte att jag växte nått oerhört i mig själv i det jobbet. Och livserfarenhet HELT KLART.

Härliga mål du har det är jättbra tror jag!
Ha de så bra och lycka till!
Kramar Louise

2008-01-20 @ 20:26:50
Postat av: L i n d a . B l o m

Vad är din roligaste grimars? : )

Var med och tävla om ett presentkort värt 2500:- från modeakuten.se!

http://lindaslya.blogg.se/1200797850_stor_tvling_i_samarbe.html#comment


Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback