Inte okej


Imorse vaknade jag av att det ringde på dörren.
Nyvaken som jag var trodde jag att det mer eller mindre var en dröm, så jag brydde mig inte så mycket mer om det. Jag somnade väl om, men som alla andra människor kan jag vakna utav mina behov. Inte äta, inte sex och inte sömn. Finns bara en sak kvar och ni kan väl räkna ut resten själva.

Så slänger jag mina ben över sängkanen och gnuggar mig nyvaket i ögonen. Där, under bordet sitter någonting som får mitt hjärta att fastna i halsgropen. En medelålders man iklädd byggkläder med skruvmejsel i högsta hugg tittar lite försiktigt på mig och klämmer fram några artighetsord. Jag förstår ingenting. Och det förstod han antagligen, då han börjar vela om att han kommer från något företag som fixar till element och att min mamma gett dem nycklar.

Jag får panik. Jag måste verkligen göra nummer 2 och jag kan inte göra det när det är främmande människor i min lägenhet klockan 8 på morgonen! Så nu sitter jag här, sprängfärdig 2 timmar senare och bara väntar på ett tecken från Gud eller liknande, bara dom försvinner härifrån!

Kommentarer

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback