Saker jag tycker om lite extra mycket


Böcker. Jag älskar att kunna befinna mig i en annans liv, någon annans värld och någon annans ord & tankar för ett tag. Det är så skönt att glömma sig själv, eller känna igen sig själv i något annat för en stund. Oslagbart.


Skor. Skor är det första jag tittar på när jag ser någon. Jag tycker att skor säger så mycket om personen i fråga. Dessutom kan skor göra en tråkig klädsel till något roligt, och tvärt om i vissa fall. Ser du någon med sneakers syftar det antagligen på att personen är väldigt bekväm av sig, converse är tidlöst och högklackat är mer stilfullt. Personlighetsdrag helt enkelt. Skor är kort sagt underbart.

Hästar. Jag är dödligt allergisk mot hästar så jag får nöja mig med bilder och att titta på långt avstånd. Anyways, hästar är de vackraste djur som existerar. Att de desutom fulländar mängder av sagor och prinsessdrömmar från barnsben gör inte saken värre. Vackra djur kort sagt.


Romantiskt. Jag ska beskriva varför med ord. Rosa, pastelligt, pärlor, rosor, blommor, te med mjölk, krimskrams, rokoko, rosetter, bakelser, skira klänningar, tyll, ljust, sött och sockerchock. Det kan inte bli så mycket finare än så.


Underkläder. Jag känner mig inte fulländad om jag drar på mig ett par urtvättade bomullstrosor och en BH som inte sitter rätt. Allt känns bara fel, trångt och kantigt på något sätt. Dessutom kan man klä sig enkelt, men med fina underkläder, och bara det gör att man känner sig fin resten av dagen. Underkläder är nog lite utav ett vara-glad-och-le-hela-dagen-knep.


Sommarkänsla. Det är grönt gräs, filtar, öl i en park, nakenbad, gemenskap och brända axlar. Hela sommaren går man omkring och bubblar likt sockerdricka utan någon speciell anledning. Den känslan är oslagbar. Det finns inget finare än att kunna le både invändigt och utvändigt hela tiden.


Slott. Har alltid varit faschinerad över slott och stora graciösa byggnader. Det känns alltid som att det finns en historia bakom byggnaderna och omtanke bakom varenda detalj. Desutom känns det lite film-aktigt med slott. Lite drömmar, någonting man vill ha men kanske aldrig kan få. Drömma ska man göra.


Te. Tror inte jag behöver förklara mig egentligen. Jag är te-narkoman. Det finns smaker i oändligheter och man hittar ständigt nya smaker och favoriter. Folk tycker det är töntigt och ovärdefullt. Men det är nog ungefär som att samla på frimärken eller Pez-figurer. Det bor en liten nörd där inne någonstans och man kan ständigt vara på jakt efter nästa smak.

Kommentarer

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback