Girlylicious

image852
Det finns så många fördelar med att vara tjej. Dock finns det en del nackdelar också,
men jag gillar att fokusera på det bättre. Hur underbart är det inte att kunna stänga in sig på sitt rum för att bara dricka vaniljte och sitta i fönstret och titta ner på världen utanför? Det är underbart. Jag kan slå vad om att det inte är många killar som gör det.

Och att låsa in sig i badrummet, ta ett långt bad med oljor, badbomber och allt där emellan, lägga hemmagjorda ansiktsmasker, smörja in sig med alla krämer som går att hitta i badrumsskåpet, raka benen (ja, det är underbart att vara len), linda in sig i varma frotéhanddukar och dricka ännu mera vaniljte.
image855
Så håret. Alla tjejer bryr sig om sitt hår, mer eller mindre. Tänk att ta en lång dusch med nyöppnat schampoo och balsam som doftar sommar och blommor, för att sedan omsorgsfullt föna håret, kamma, sätta i hårspännen. Det finns inget jag älskar mer än att känna mig fin i håret. Det kan göra en hel dag.

Sen tror jag att alla killar drömmer om att ha killkvällar som inte innebär ciggarrer, porr eller öl. Jag tror att långt in i varje kille finns det en dröm om att ha en tebjudning med doftljus tända i hela huset. Kanske berätta för varandra vilken fantastisk ansiktskräm de använder ljust nu, eller vilken underbar inredningsbutik det öppnat nedför gatan.
image856
Så kan tjejer baka utan att bli stämplade. Vi kan bunkra upp med glasyr, strössel, coktailbär och rosa florsocker och baka de mest fantastiska kakor, bakelser och sötsaker. Sen kan vi lägga upp det på ett kakfat, slänga oss i våran rosabäddade himmelsäng, lyssna på fin musik och svulla.

Tänk också på alla kläder och skor som finns för tjejer. Det finns variationer utan gränser. Alla tjejer har någon gång drömmt om att bli en prinsessa. Jag skulle när som helst kunna klä upp mig i den absolut finaste klänning jag äger, snöra på mig de finaste skorna jag någonsin skådat, omsorgsfullt sminka mig i just de färgerna jag tycker bäst om och gå ut och lägga mig på gräsmattan. Jag skulle inte bry mig om jag matchade. Huvudsaken är att allting är fint. Var sak för sig.
image857
Sen är nog tjejer ensamna om att älska att se fina ut under kläderna också.
Vi är fina helt enkelt, utifrån & in.

Bilder:
Här, där, här

Kommentarer
Postat av: Anonym

ema! vad läser du för bloggar? gör ett inlägg om det

2008-03-28 @ 16:42:56
Postat av: Anonym

fan va bra inlägg!

2008-05-17 @ 13:10:33

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback