Facebook

Facbook. Till en början kändes det som om det var Guds tack för att vi människor tar så *host* bra hand om den här jorden, eller liknadnde. Det var så jävla underbart att kunna logga in och stalka varenda människa man kände, eller söka upp kontakten med gamla spöken som man glömt bort helt och hållet. Som en galning satt man och gjorde massor med tester, gick med i team, kändes nästan som om Facebook höll på att bli nya Playahead. Och när man stod och konverserade med vuxna människor och dom nämnde Facebook så fick man desutom lite vuxenpoäng! Woho.

Men sen. Ångest. Inte riktigt ångest, men ångest light. För att jag helt plötsligt hade en mailbox redo att sprängas endast med Facebook mail. Request, Ned Flanders vill bli din vän! Vad fan hade man gett sig in på? Och alla dessa gamla vänner som kontaktar en från höger och vänster och ja, alla jävla håll, dom vill man väl egentligen inte veta av? De var människor i dåtiden och jag lever som dom flesta i nuet. Jag vill inte veta av vad min bästis-96 gjorde under sommaren, eller vad den första killen jag kyssde har för Vampire poäng. Jag kräks. Nu bojkottar jag Facebook, för all framtid.

Kommentarer

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback