Greatings from space

image1004
Undrar vem jag hade varit om jag varit en annan person. Kanske hade jag haft dom där fräknarna & det röda slitna håret som jag alltid drömt om, eller så kanske jag hade varit svärmorsdrömmen som kan sätta vartenda ord rätt & få vilken flickas hjärta som helst att svickta enbart med ord. Jag kanske hade varit den personen jag drömt om, om jag inte var jag.

Men så tänker jag steget längre. Att det antagligen finns någon där ute som tänker samma sak som jag. Den här personen drömmer om att vara den där blonda flickan med noll sinnesro som ständigt letar efter något att tillfredställa sitt kaos med. Den personen kanske vill vara jag.

Så för en stund slutar jag drömma om alla människor jag skulle kunnat vara. För jag vet ju att jag är honung och skönhet ändå, eftersom någon vill vara jag. Men någonstans så trängs alla små vilsna själar utan rötter inom mig, som jag så gärna skulle vilja bosätta mig i för några dagar, fixa lite, lappa om och sätta rätt saker på rätt plats. Sen kanske gå ut med mig själv och ta en kaffe på något sunkit café i staden där personen bor, bara för att uppleva någon annans vardag. Sen skulle jag bli mig själv igen.

Bild: Art and Ghost's

Kommentarer
Postat av: Josse

kloka ord

Postat av: Little Peaché

Vilken fantastisk bild!

Mvh Little Peaché

2008-05-08 @ 15:47:50
URL: http://littlepeache.webblogg.se

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback