Oh, Mother

Nu ska jag berätta om min mamma.
image1065
Hon heter Monica Clevö, som jag förövrigt tycker är urtjusigt. Hon har rödbrunt hår, och ett brett leende. Hon har gröna ögon som man skulle kunna drunkna i. Mamma födde mig är hon nästan hunnit bli 30,
det kan tyckas sent nu, men på den tiden var hon yngst bland sina vänner med att skaffa barn

Hur min mamma träffade min pappa är lite utav ett mysterium, eftersom jag aldrig riktigt får veta. Dom var väldigt unga, och fast pappa kanske inte var guds gåva till mänskligheten, så älskade mamma honom. Hon behöll nog mig lite för hans skull.

Mamma har alltid varit intresserad av inredning och detaljer. Och så är hon hemskt pedantisk och ibland när hon städar börjar jag nästan tro att hon är manisk. Om jag fick ge henne en sak på Mors-dag skulle det vara liljekonvaljer. För det är en tradition och jag vet att hon älskar dem.

Min mamma är min bästa vän. Jag ångrar verkligen en period när jag rent utav sket i henne. Förlåt för det. Jag bor bara hos mamma nu, fråga inte varför, och därför har våran kontakt blivit starkare. Vi pratar om allt, mamma & jag. Jag pratar om pojkar som inte har alla poäng på rätt plats och mamma pratar om sina väninnor som gör fel val i livet.

Om mamma är ute en kväll, med vänner till exempel, ringer hon alltid minst 10 ggr den kvällen och frågar om vi mår bra. Hon lagar världens godaste mat nästan varje dag, även fast hon kanske inte riktigt orkar. Hon pratar mycket om sitt jobb och jobb som hon inte har, men skulle vilja ha.

Mamma vet allting om mig. Allt. Ut och in, upp och ned. Kanske inte så detaljrikt, men oj vad hon vet.

Det jag vill komma till är att ingen mamma är värd att glömmas bort. Mors-dag är överskattat, för mammor behöver lite extra uppmärksamhet och glädje nästan alla dagar. Ingen mamma är för dum eller för långt bort för att få det lilla extra.

Din mamma kommer alltid vara den enda mamma du har, så glöm inte bort henne.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Åh vad fint du skriver . :)

2008-05-27 @ 01:21:10
Postat av: nela

va fint du skrivit om din mamma. o va duktig du är på att skriva. kramar nela

Postat av: Cornelia K

Kunde inte beskriva det bättre själv.

2008-11-30 @ 10:45:36
URL: http://corneliak.blogg.se/
Postat av: Jennie

Jag fick nästan tårar i ögonen, du skriver så vackert.

2008-12-07 @ 18:32:03
URL: http://sennie.blogg.se/

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback