Till någon jag tycker om

image1029
Kanske borde ta avstånd
När jag tänker på dig
Vi är främmande men ändå så trogna
Vi är kontraster, vi är drömmar


Du är nyinfångad men ändå,
jag känner den vassa sortens saknad
Som gör mig så rädd
Rädd för att älska
Rädd för att förlora innan spelet börjat


Jag fantiserar om att rädda dig ur mörkret,
från kaos och vardagens vridningar
Ändå vankar jag fram & tillbaka
Räddare än aldrig förr
Om du inte var på riktigt hade jag skapat dig

Jag är naken framför kvalet av sanningar
Bedrar du mig nu
Eller bedrar jag mig själv?
Missar allting dagdrömmandes
Varenda berörning är en rysning, en ljuspunkt

Det finns så mycket jag vill
Framtiden
En enorm chans, en hemlighet med mystik
Inget som ska avslöjas när tiden rinner likt ett timglas

Och du bara fortsätter bedöva mig
Med dina ord och ditt eget språk
Ömhetsbetygelser
Ger du mig sinnesro


Kommentarer

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback