Fjortis



Idag fyller min lillasyster, som förövrigt inte är så liten längre, fjorton år! Och eftersom det är hennes dag tänkte jag tillägna henne ett helt inlägg minsann, för jag är så givmild!

Saga och jag är så himlans olika. På ungefär alla sett som går. Hon är har en väldigt lång och smal kroppsbyggnad, hon har djupa grönbruna ögon, mörkt hår, små läppar och världens sötaste näsa. Hon är slående lik min mormor och även mamma lite grann ibland. Hennes liv kretsar kring att spendera lediga dagar i huvudstaden, bråka med mamma om läxor som borde läsas, om lärare som inte förstår sig på henne alls och alla dessa pojk- och vänskapsproblem.

Hon har väldigt mycket spring i benen, ibland är det nästan så att hon klättrar på väggarna här hemma. Hon är totalt oblyg och väldigt utåtriktad, (det är väl kanske någonting som vi har gemensamt endå?) och precis som resten utav familjen är hon kreativ på alla sätt och vis, hon kan ibland försvinna in på sitt rum och skriva, rita eller pillra med fotografier i en evighet.

Jag tror att jag står min syster närmare än vad många andra gör med sina syskon. Jag vet att hon alltid lyssnar om det är någonting som tynger mig och jag är säker på att hon alltid kommer till mig om det är någonting som trycker ned henne. Även om du går mig på nerverna ibland, så är du det finaste jag har! Jag kan inte föreställa mig en vardag utan dig.

Grattis på födelsedagen sessan!

Kommentarer
Postat av: jennifer,

vad fint. men ni är ändå slående lika på de här bilderna

Postat av: jnnfr

jag tänkte precis säga att ni är på pricken lika förutom hårfärgen. så börjar jag läsa. haha. men ni är ju jättelika...





Puss!!

2009-04-07 @ 16:31:25
URL: http://puss.blogg.se/
Postat av: tess

fint skrivet, tycker iallafall ni är väldigt lika varandra utseendemässigt. bara att hon är lite mörkare :)

2009-04-07 @ 17:19:42
URL: http://donotlookback.blogg.se/
Postat av: CaTTis

Naaw, va fint! =) jag önskade ibland att jag hade en sådan bra relation med min syster! Men den börjar bli bättre efter att ja flyttade hemifrån! =) Kram

2009-04-07 @ 21:47:31
URL: http://www.cattis.se.nu
Postat av: Emma

jag tycker faktiskt att ni är ganska lika till utseendet, även om ni har olika hårfärger, lika söta!

2009-04-08 @ 01:05:41
URL: http://strangegirls.blogg.se/

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback