30 saker


.. om mig!


1. Min handstil är pytteliten och snirklig
2. Jag älskade att ha kort hår, men jag tycker om att känna mitt långa hår i nacken
3. Jag är pedantisk och kan inte hantera röra och slängda saker överallt
4. Min mamma är konstnär på fritiden, och min pappa är många, många, många (dåliga) saker
5. Min pojkvän är den klokaste personen jag vet, även om jag tycker motsattsen 90% av alla gånger
6. Jag tittar på personer på bussen och målar upp bilder om dem för att få tiden att gå
7. Jag är mer eller mindre sällskapssjuk
8. Fast jag tycker om att vara ensam, ibland. Till rätt mängd. Då bor jag i mig själv, lyssnar på djup musik, dricker kallt kaffe, målar, eller kanske skriver krokiga saker i min dagbok. Men bara då är det okej att vara ensam, aldrig annars. Jag måste ha någon att prata med!
9. Katter är de mest fantastiska djuren som finns
10. Kycklingsoppa är den enda medicinen mot alla sjukdomar
11. När jag vaknat på helgerna ligger jag kvar i sängen & tittar i taket i nästan en timme
12. Jag älskar drömtydning & att läsa i folks händer
13. Jag tror att meningen med livet är att hitta sig själv och lära sig av misstag
14. Jordens undergång kan få mig illamående bara jag tänker på det
15. Jag älskar pannkakor
16. Jag måste dricka minst 1 kopp te om dagen, oftast blir det väl runt 10..
17. Vintage och nostalgiska ting av alla dess slag är det finaste jag vet
18. Klänningar och kjolar är nästan det enda jag bär
19. Jag äger 2 par jeans och vill helst slänga dem båda två
20. En hundradel av mina böcker står sorterade i färgskala på min bokhylla
21. Om jag var en hund skulle jag vara en dalmatin
22. Är ett av mina turnummer
23. Jag blir åksjuk jättelätt, därför åker jag väldigt sällan bil. Kanske någon gång i månaden
24. Min största dröm är att bli sociolog eller psykoterapeft
25. Tidiga mornar är det bästa jag vet (så länge jag har sovit ordentligt)
26. Jag älskar att gå på café, men jag tycker inte alls om bakelser eller sötsaker
27. Bråkar fortfarande ibland med mina matmonster
28. Under vinterhalvåret duschar jag i princip varje morgon & kväll, för att jag fryser så mycket
29. Om jag fick vad jag ville i hela världen just nu, så skulle jag villja ha ett snirkligt badkar i porslin
30. Jag blir lätt förälskad i gamla bilar

Nu känner jag mig lite naken, minst sagt

Kommentarer
Postat av: Nela

va roligt att läsa om dig gumman. jag känner igen mig själv på nästan alla punkter förutom 22an =)

Postat av: Caroline

Oj...det va intressant läsning. Galet att man satt o läste igenom allt..men det var så spännande. Vi hade mkt gemensamt...men främst nr 24. Lycka till med din!

2009-02-17 @ 14:31:36
URL: http://carromeller.blogg.se/
Postat av: Johanna

Kul läsning! =)

2009-02-17 @ 14:58:24
URL: http://saltwaterandraybans.blogg.se/
Postat av: frida

jag älskar din blogg. den är mysig, bra, inspirerande och man blir alltid på glatt humör efter att ha läst den

2009-02-17 @ 15:12:34
Postat av: Emma

vad roligt att få reda på mer om dig!

2009-02-17 @ 15:32:49
URL: http://strangegirls.blogg.se/
Postat av: Emma.

Jag älskar att du har dina böcker sorterade i färg!

2009-02-17 @ 20:22:00
URL: http://pearldiver.blogg.se/
Postat av: jennifer,

det var en underbart fin lista & du verkar vara en så underbart fin person. jag tror jag snattar idéen & lägger upp en likadan i min blogg.

ps. nummer sex är en av mina favoriter att sysselsätta mig med

2009-02-17 @ 20:25:10
URL: http://hellobenjamin.blogg.se/

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback