Killing my darling






Ibland önskar jag att min blogg aldrig fanns. Att jag aldrig hade börjat med det här med att binda upp mig till massor med onödiga måsten. Det känns som om att jag måste vara någon kreativ varelse som spottar ut texter och idéer om vartannat för att förgylla era regniga sommarkvällar. Jag skulle vilja kunna sitta i eftermiddagssolen på balkongen och läsa en bra bok, ta kilometerslånga kvällspromenader med någon annans hand i min, lyssna på okänd musik i timmar och bara sitta och vara utan någon vidare anledning.

Och det gör jag också. Men jag kan inte låta bli att få lite smått ångest över att jag borde hålla min darling vid liv. Och det är just då det träffar mig, att jag kanske har kommit till stadiet när jag måste kill my darlingblogg. Men jag vet inte om det är riktigt rätt och jag vänder ut och in på mig själv i frågan. Men i sommar, då är det rätt. Då får det gapa tomt här bäst det vill eller inte.

Bilderna är länkade till musik jag tycker mycket om för tillfället.

(Angående länkning utav bilder: Jag länkar alltid bilderna, dock blev det ett undantag just denna gång då jag ville länka till musik. Har jag fotografens länk finns den alltid med. Om ni vet ursprunget till någon bild som ännu inte är länkad får ni jättegärna kommentera det!)

 

Kommentarer
Postat av: S

Men det är ju självklart! Du ska ju inte behöva tvinga fram inlägg. Skriv då du känner för't, det bli nog bäst så..



Du är bäst!

2009-07-01 @ 10:53:36
Postat av: OONA

Lägg inte ner bloggen. Ta en paus istället, annars kommer du ångra dig trust me. :)

Postat av: CaTTis

I en blogg finns inga måsten.. det finns inget som söäger att du måste blogga varje dag... Man skall blogga när man känner för att skriva av sig.. eller har något att fråga/berätta! Alltså skall de inte gör något om den inte uppdateras på en vecka eller mer/mindre. Det är DU som bloggare som bestämmer när du VILL skriv och då gör du de! Ha aldrig ångest för att du inte skrivit på en dag. Det är då man gör det jobbigt för sig och till ett måste som man egentligen inte behöver ha hängade över sig! Kram

2009-07-01 @ 12:54:43
URL: http://cataztrof.blogg.se/
Postat av: Jasmine

yay min bild allra längst ned! (och jag vet hur det känns det beskriver eftersom jag också haft blogg en gång i tiden och det blir mer än ett måste än nöje ibland. men man får aldrig glömma att det är Din blogg och du skirver när Du vill)

2009-07-01 @ 15:23:16
Postat av: Jasmine

Förresten tycker jag det är väldigt kul att du gillar min bild, vet att du publicerat någon av mina bilder här innan men du får hemskt gärna länka tillbaka till min flickr, och jag tycker dessutom att du får ta och länka tillbaka övriga fotografers bilder. För det är väl inte mer än rätt. Det är väl flickr du hittat dom på, inte i musikvideorna du länkat?

2009-07-01 @ 15:33:26
Postat av: ebba

låt det gapa! gapa är bra.

2009-07-01 @ 15:57:18
URL: http://blixtensixtens.blogg.se/
Postat av: e

NEEJJEE :O

nu flyttar du ifrån mig! och så får jag inte ens följa dig i bloggen, jävla dig :(

2009-07-01 @ 16:42:53
Postat av: mirreeee

jag tycker du ska uppdatera i din egna takt. jag tycker man skaffar en blogg för sin egen skull, för att man ska få skriva av sig idéer, tankar och saker som har hänt som man vill komma ihåg. inte för att andra ska underhållas! och vad du än gör så radera den inte, för jag har fortfarande inte läst klart hela ditt arkiv!

2009-07-01 @ 17:36:40
URL: http://mirree.webblogg.se/
Postat av: Lilly

Följa varandra med bloglovin?:)

2009-07-01 @ 23:20:07
URL: http://sojealous.blogg.se/
Postat av: CaTTis

Jo jag förstår de! Ville bara förklara att de aldrig skall vara ett måste.. men jag vet att den känslan tränger sig på ändå! Ne radera är nog inte jag hade gjort med en gång, låt den ligga en stund i så fall! Du kommer alltid vilja gå tillbaka och läsa om inte annat! Kram

2009-07-01 @ 23:44:06
URL: http://cataztrof.blogg.se/
Postat av: jennifer,

jag tycker bra om din blogg, bara trevligt om du håller den vid liv. men gör den inte till något tråkigt måste, se till att bara skriva när du vill & känner för det :)

2009-07-02 @ 00:57:24
URL: http://hellobenjamin.blogg.se/
Postat av: Jasmine

well, här är min flickr iallfall.

http://www.flickr.com/photos/28440938@N03/

2009-07-02 @ 01:26:23
Postat av: H

Tänk på att det är DIN blogg, ingen annans. Vad du vill skriva, eller om du vill skriva över huvud taget, är enbart upp till dig. Sedan vill ju vi läsare en attans massa saker, men det behöver du inte bry dig om ifall du inte känner för det ;) kramar <3

2009-07-02 @ 12:33:37
URL: http://sommaroch.blogg.se/
Postat av: Hanna

Ja, när jag flyttade till Borås förra gången (det varade bara i tre veckor, men ändå) gick det bra, det är jag inte orolig över. Men det kommer ändå göra så ont..

Jag förstår precis vad du känner. Ibland måste man liksom röra lite på sig också, som växter som behöver omplanteras för att växa mer.



Jag håller totalt med de andra fina flickorna här, som tycker att du ska skriva precis när du har lust. Du lyser verkligen upp regniga och tråkiga kvällar, men gör det bara när du har lust!

puss

2009-07-02 @ 15:43:58
URL: http://helh.blogspot.com
Postat av: Anonym

jag vet hur det känns, pressen att hålla den levande. men nu under sommaren, jag vill inte. jag vill inte skriva bara för att skriva. och jag tycker du gör helt rätt i att låta det gapa tomt. det gör det bara ännu bättre när du skriver igen.



kramar.

2009-07-02 @ 19:52:05
URL: http://tvillingsjal.blogg.se/
Postat av: M

Vet nog precis hur du känner. Nu bloggar jag anonymt, för det känns mer okej på något sätt att hålla sig borta i några dagar. Ingen press, inga krav. Liksom.

2009-07-03 @ 21:17:45
URL: http://opq.blogg.se/

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback