Romantisera onani?



Jag har precis berättat
det här för er.

Och nyligen såg jag en så rolig kommentar som någon smart filur skickat iväg till de 25 största bloggarna i Sverige. En lång kommentar minsann, nästan lite mer som en krönika ifrån en alldaglig dagstidning. Där personen påpekar att det är synd att flickor i dagens (blogg)samhälle bara lägger upp bilder på när de visar sina nyaste inköp, bilder på skor de drömmer om men aldrig kommer att få, ett nästan ändlöst festande från fredagkväll till söndag morgon och en himlans massor med annan ytalighet. I den här betraktarens ögon borde flickor skriva lite mer om bajs, onani och gasiga magar - för vi alla känner till det och ingens liv kommer bli mindre tjusigt bara för att vi avslöjar sådanna saker.

Jag tyckte det var en så klok tanke bara. Men tänk er bara, om jag skulle skriva om vilken skön orgasm jag fick igår kväll, eller om hur jag sprutlackerade toaletten för någon vecka sedan när jag var ute och åt, eftersom jag fått i mig gamla skaldjur. Tror inte bloggar skulle vara så uppskattade då, tror bloggfenomenet blivit så stort just för att vi ser bortom alla vardagliga saker som kanske egentligen är en självklarhet. 

Värt en tanke kanske.

Kommentarer
Postat av: jennifer,

jag tycker inte om ordet borde, för en blogg/bloggare borde ingenting. att skriva om det som faller en in är det som gör en blogg personlig, även om det handlar om samma 12centimetersklackar som alla andra bloggare också skrivit om. för man väljer själv att skriva det.

jag har många favoritbloggar, både maggasbloggar & outfitbloggar. det ena utesluter inte det andra

Postat av: Lisa

Vackra bilder!



Fast det är ju så att onani och sådant är sånt man håller för sig själv och sex och bajs. Det är ju äckligt och skamligt, fast i själva verket är ju sex och onani det normalaste och naturligaste som finns, lika naturligt som att äta. Men man vill ju inte skriva om sådant ändå.

Fast sen finns det ju faktiskt dom som skriver om sånt också, hanna friden skriver ju om sin tarm tex.



Det är verkligen värt en tanke!



kram!

2009-03-23 @ 23:14:27
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: nela

va bra du har skrivit (ännu en gång gumman) och oftast är det ju tjejer som bloggar...och tjejer som läser bloggar. det roligaste jag vet är att läsa när hon har pms eller mensvärk, för då kan man verkligen relatera. mer det är att gå på tex ansiktsbehandling? ärliga inlägg är så uppskattade och de finner vi alla hos...dig!

2009-03-24 @ 08:24:59
URL: http://vrionela.blogg.se/
Postat av: Hanna

Tja, det finns ju bloggar som till exempel Hanna Fridéns som sysslar med sådant också. :D

Jag gillar en blandning. Kiss och bajs-humor, och romantiska bloggar om fina saker. Det är skoj!

2009-03-24 @ 16:45:20
URL: http://helh.blogspot.com
Postat av: Lisa

Du har så rätt.

Och det borde verkligen inte vara en skam.

FÖr det är ju så naturligt!

2009-03-24 @ 22:54:18
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Thowelina

haha, bra skrivet. känner mig kanske en aning träffad angående det första ;) men jag håller med. & underbara bilder. hug!

2009-03-25 @ 21:03:54
URL: http://thowelina.blogg.se/

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback