Mitt första blogginlägg

Min finaste vän Camilla undrade hur mitt första blogginlägg på den här bloggen såg ut. Såhär:

Jag är fattig. Jättefattig. Fattig lika med ledsen. Jag är fattig och ledsen, det måste ju vara världens sämsta kombination! Det är första december imorgon, vilket betyder att det bara är 24 dagar tills julafton. Det är ju hemsk! I alla fall när man är fattig och ledsen? Hur ska man då ge bort julklappar och vara glad fast man inte får mandeln i gröten eller vad fan det nu mer är för skit. Fast, man blir ju lite glad om man tänker på att idag är vi en dag närmare sommaren än vad vi var igår! Det är nästan värt att vara superglad över. Och så skolan, jävla skolan som hellre sitter och skrattar åt att vi inte klarar av alla läxor dom ger oss än att se oss gå ut 9an med bra betyg.

Skulle behöva gräva ner mig i sandlådan.
Fast den är väll typ ihopfrusen nu, jävla vinter.


Jag skulle med största sannolikhet kunna skriva samma sak idag, kanske inte här bara. Jag har anpassat mig oerhört mycket till mina läsare, vad de vill läsa och vad som inspirerar er. Dock har jag växt extremt mycket sedan jag startade bloggen, jag har lärt mig att uppskatta alla små saker som andra kanske inte ens ser, att jag ska ta vara på mitt skrivande och att istället för att gå omkring med en klump i magen eller ilska inom mig så vänder jag det positivt och övervinner det. Det här med blogg är faktiskt ett rätt fantastiskt fenomen eftersom man ser saker ur andra synvinklar hela tiden, både med hjälp av andra och för att man kommer på sig själv.

Kommentarer
Postat av: sofia

du skriver så bra, så bra.

Postat av: lisa

blogg är bäst och vilket fint första inlägg du skrev! :)

2009-05-26 @ 22:24:36
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: CaTTis

Mm, det är så sant! Dock tycker jag inte att du bara borde anpassa ditt skrivande efter dina läsare. Skriver du inte det du vill skriva eller det som kommer upp i ditt huvud? kram

2009-05-27 @ 16:54:27
URL: http://cataztrof.blogg.se/
Postat av: Camilla

Superbt ema! :d jag lovar på alla nordens gudar att du kommer få nobelpriset en dag(:

2009-05-27 @ 17:22:13
URL: http://foolosophy.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag tycker också det här med blogg är bra. för min del har det varit en del i att växa upp. för jag starade den för att vinna lycka. jag startade den för att finna hopp.



och nu finns både lycka och hopp i mitt liv!



hjärtan.

2009-05-29 @ 18:15:21
URL: http://tvillingsjal.blogg.se/

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback