Saker jag vill göra under det mörka halvåret



Gå på Skansen med Prinsen - Mest för julmarknaden när man får glögg & pepparkakor i mängder, och man kan köpa äkta polkagrisstänger. Det är då julen är extra bra. Och sen är  det inte fel att gå runt bland djur med en varm hand i sin, och ha en såndär superfin känsla i hela kroppen.

Junibacken - För att jag dyrkar Astrid Lindgren. Det kanske ni redan har märkt
här & här. Dessutom är det väldigt speciellt att äta pannkakor med jordgubbssylt just där. Det bara är så.

Gå på konstutställningar - Mest för att känna inspiration när det känns som mörkret suger ur all hjärnsubstans man besitter. Museéum är också mysigt, fast jag har väl besökt alla i hela Stockholm känns det som.

Åka turistbuss - Det måste ju vara något alldeles säreget man kan göra på en kall dag när solen står som högst. Jag tror att jag underskattar att bo i det här landet lite för mycket ibland, ni andra också. Så jag ska ta en turisttur någon dag och kanske upptäcka någonting nytt! Gör det ni också.

Åka skridskor i Kungsträdgården - Nu har jag sagt det i flera år. När jag var liten åkte alltid jag & mamma skridskor dagen innan nyårsafton. Efteråt när fötterna nästan frusit fast i skridskorna, gick vi till det mysigaste cafét vi kunde hitta, och drack varm choklad med grädde.
Jag bara måste fortsätta traditionen nu.

Skriva ett hemligt brev - Till hon med olika hårfärger och den söta katten. Jag har lagt märke till att hon ser rätt ensam ut. Jag kanske bara borde skriva en hälsning och tala om att hon lyser upp mina dagar ibland.

Kommentarer
Postat av: olivia

skridskor är något av det roligaste som finns :>


Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback